Jednoduchá metodická pomoc při vzniku divadelní inscenace s dětmi
Produktu (samotné divadelní inscenaci) předchází proces, který je pro dětské divadlo velmi důležitý a stěžejní. Abychom proces nezaměnili pouze s nacvičováním textu, je potřeba tvořivě a kolektivně pracovat na vzniku divadelní inscenace. Před vytvářením samotné divadelní inscenace je potřeba (je vhodné), aby děti měly za sebou jistou zkušenost s jednáním ve fikci, s hrou v roli (jednat za někoho jiného), s improvizací a aby měly základní psychosomatické (hlas, tělo) dovednosti. Tyto dovednosti se získávají pomocí různých dramatických cvičení, kterých je v odborné literatuře (Machková, Macková, Valenta, aj.) nespočet.
Pokusím se jednoduše vystihnout pár stěžejních bodů, na které by se vedoucí souborů měl zaměřit:
Práce s předlohou (tvorba scénáře)
Tvorba jevištní postavy - nové
Rekvizity a kostýmy - připravuje se
Divadelní komunikace - připravuje se
Inscenační klíč - připravuje se